Honda’dan radikal karar: Üretim askıya alındı




Honda’nın Hidrojen Teknolojisi Karar Değişikliği

Honda, Hidrojen Yakıt Hücreli Araç Teknolojisi Yatırımlarını Durduruyor

Japon otomotiv devi Honda, uzun süredir önemli yatırımlar yaptığı hidrojen yakıt hücreli araç teknolojisinden beklenmedik bir kararla geri çekildiğini duyurdu. 6 Temmuz 2025 Cumartesi günü yapılan açıklamaya göre, şirket üretim stratejisini önemli ölçüde revize ederek odak noktasını tamamen elektrikli ve hibrit araçlara kaydıracak. Bu karar, sektörde uzun süredir tartışılan hidrojenin geleceği hakkında önemli bir işaret olarak değerlendiriliyor.

Yüksek Maliyet ve Altyapı Eksikliği

Honda, sıfır emisyonlu mobilite için en umut vadeden çözümlerden biri olarak görülen hidrojen teknolojisine yoğun yatırım yapan sayılı otomobil üreticisinden biriydi. Ancak, bu teknoloji beklenen başarıya ulaşamadı. Ana engeller arasında yüksek üretim maliyetleri, yakıtın taşınmasındaki zorluklar ve özellikle de yetersiz altyapı bulunuyor. Honda’nın Clarity Fuell Cell modeli bu zorlukların en somut örneklerinden biriydi; sınırlı yakıt istasyonu ağı ve yüksek üretim bedeli nedeniyle asla geniş kitlelere ulaşamadı.

CR-V E:FCEV Projesi Beklentileri Karşılamadı

Markanın son hidrojen girişimi olan Honda CR-V e:FCEV modeli, bir plug-in hibrit hidrojen SUV olarak tanıtılmıştı. Ancak bu projenin de istenen sonuçları vermediği ve ciddi bir yavaşlama yaşadığı belirtiliyor. Yeni yakıt hücresi modülünün üretimi 2028 ile 2029 yılları arasına ertelenirken, hedeflenen üretim adedi de 20.000 ila 30.000 üniteye düşürüldü. Bu gelişmeler, Honda’nın hidrojen teknolojisine olan inancının azaldığını açıkça gösteriyor.

Küresel Trendler Elektrikli Araçlara Yönlendiriyor

Honda’nın bu radikal kararında küresel otomotiv pazarındaki hızlı değişim etkili oldu. Japonya ve Güney Kore gibi bazı ülkeler hidrojen teknolojisini desteklemeye devam etse de, dünya genelindeki otomobil üreticilerinin büyük çoğunluğu hızla bataryalı elektrikli araçlara yöneliyor. Bu durum, elektrikli araç şarj altyapısının hızla genişlemesi ve daha hızlı ekonomik dönüş sağlamasıyla pekişiyor.

Honda, 2040 yılına kadar karbon nötr olma hedefini sürdürüyor ancak bu hedefe büyük olasılıkla geleneksel elektrifikasyon yoluyla ulaşılacağı düşünülüyor. Şirket, kaynaklarını daha hızlı ve somut sonuçlar elde edebileceği elektrikli ve hibrit araç segmentlerine kaydırarak sektördeki konumunu güçlendirmeyi hedefliyor.


Related Posts

Japon uzay aracı Ay’a neden çakıldı?

Japon uzay şirketi ispace, bu ay başında Ay’a iniş yapmaya çalışırken yüzeye çakılan Resilience adlı iniş aracının neden başarısız olduğunu açıkladı. Şirketin 24 Haziran’da yaptığı açıklamaya göre, aracın lazerli mesafe ölçüm sistemi (LRF) arızalandı. Bu da aracın doğru yükseklik verisi alamamasına ve frenleme sürecinin bozulmasına yol açtı.

Kapı kilidi arızası Ford’u harekete geçirdi: Popüler modelin üretimi durdu

Ford, elektrikli SUV modeli Mustang Mach-E’nin dünya genelindeki satışlarını geçici olarak durdurma kararı aldı. Bu karar, araçların kapı kilit sistemindeki önemli bir arızanın tespit edilmesinin ardından alındı. 2021-2025 yılları arasında üretilen 300.000’den fazla Mustang Mach-E’nin bu hatadan etkilenme riski bulunuyor.

Nintendo Switch’e iOS yüklendi! Sonuç hüsran

Bir kişi iOS işletim sistemini Nintendo Switch’te çalıştırmayı denedi.

Kullanıcılar şikayetçi: Instagram hesabınız her an kapatılabilir

Yapay zekâ temelli otomatik moderasyon sistemlerinden kaynaklanan hatalar sebebiyle her an Instagram hesabınız kapatılabilir.

Hobbit dişlerindeki çukurlar insanlık tarihine ışık tutabilir

Bilim insanları, bazı eski insan türlerinin diş minesinde görülen ilginç çukur kümelerinin, aslında genetik bir özellik olabileceğini keşfetti. Bu çukurlar, insan soy ağacındaki gizli bağlantıları ortaya çıkarabilir.

Sürücüsüz taksi hizmeti sunmak için tasarlanan Cybercab sergilendi

Tesla tarafından geliştirilen ve kullanıcılara sürücüsüz taksi hizmeti sunacak Cybercab, Paris’te düzenlenen VivaTech 2025 etkinliğinde görücüye çıktı.