Google, Rekabet Kurulu’nda savunma yaptı: Pazar hakimiyeti iddialarına yanıt verdi

Google, Rekabet Kurulu Soruşturmasına Savunma Sundu

Google, Türkiye’de Rekabet Kurulu’nun çevrim içi reklamcılık alanında başlattığı soruşturma kapsamında sözlü savunmasını gerçekleştirdi. Şirketin temsilcisi, çevrim içi reklam teknolojileri pazarında hakim bir konumda olmadıklarını savunarak, pazar rekabetini engellemediklerini iddia etti.

Soruşturmanın Detayları

Rekabet Kurulu Başkanı Birol Küle başkanlığında yapılan oturumda, Google’ın rekabeti ihlal ederek kendine avantaj sağladığı ve kendini kayırma eylemiyle suçlandığı ifade edildi. Özellikle DSP (talep tarafı platformları) ve yayıncı reklam sunucuları üzerindeki etkisi vurgulandı. Soruşturma heyeti, Google’ın iki başlıkta yeterli taahhütler sunduğunu belirtirken, diğer iki iddia için incelemelerin devam ettiğini açıkladı.

Google’ın Savunması

Google temsilcisi, pazar hakimiyetini reddederken, medya temsilcilerinin haber sıralamalarında adil davranılmadığını dile getirdi. Tüketici Birliği Federasyonu temsilcisi ise reklam fiyatlarının rekabeti engelleyici şekilde belirlendiğini iddia etti.

Google’a Yönelik Global Yaptırımlar

Avrupa’da, Google’a reklam teknolojisinde tekel oluşturduğu iddiasıyla 2,1 milyar euroluk tazminat davası açıldı. Aynı zamanda Kanada, ABD ve İngiltere gibi ülkelerde benzer davalar devam ederken, Rusya’da şirkete YouTube’da içerik kaldırma nedeniyle rekor cezalar kesildi.

Kurulun nihai kararının 15 gün içinde açıklanması beklenirken, Google’ın bu süreçte nasıl bir adım atacağı ise merakla bekleniyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir