Ulaştırma Bakanı Uraloğlu’dan depremde çöken operatörler hakkında açıklama

Dün İstanbul’da meydana gelen depremlerin ardından Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone kullanıcıları iletişim sorunlarıyla karşılaştı. Halk, şebekedeki sorunlar nedeniyle arama yapamadı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, üç operatörde yaşanan problemler hakkında açıklamalarda bulundu.

Bakan Uraloğlu, dün yaşanan sorunların ardından bugün üç operatörün yetkilileriyle bir araya gelerek toplantı gerçekleştirdi. Toplantı sonucunda değerlendirmelerde bulundu.

Depremde telefon aramalarının yüzde 25’i başarısız oldu

İstanbul’da üç operatörün toplamda 20 bin baz istasyonu bulunmaktadır. Baz istasyonlarında depremden kaynaklı herhangi bir hasar meydana gelmedi. Normal şartlarda internet üzerinden yapılan aramalarda 2 kat bir artış yaşandı ve bağlantı sorunu yaşanmadı. Sesli görüşmelerde ise 7 ila 10 kat arasında bir artış oldu ve mevcut aramaların yüzde 25’i başarısız oldu. Uraloğlu, 2019’da yaşanan Silivri depremlerinin ardından yaklaşık olarak 4 kat kapasite artışı sağlandığını belirtti.

Bakan Uraloğlu konuyla ilgili olarak şunları ifade etti:

“Ülkemizde normal zamanlarda 2,5 kat fazla kapasiteye sahip olduğumuzu belirtmek isterim. Yani normal zamanlardaki kapasitenin 2,5 katına kadar olan talepleri sorunsuz karşılayabiliyoruz. Peki dünkü depremde neler yaşandı? Dünkü depremde 7 ile 10 kat arasında bir sesli görüşme artışı meydana geldi. İnternet üzerinden yapılan aramalarda ise 2 kat bir artış görüldü. 2,5 kat kapasitesi olan bir sistemin 7-10 kat arasında bir yüklenmeye dayanması oldukça büyük bir başarıdır. Mevcut aramaların yüzde 75’ini başarıyla karşıladık. Ancak maalesef yüzde 25’ini karşılayamadık. İnternet tabanlı aramalarda ise 2 kat artışı başarılı bir şekilde karşıladık ve burada bir sorun yaşanmadı.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, internet üzerinden yapılan aramalarda herhangi bir sorun yaşanmadığının altını çizerek şunları ekledi: “(Sesli aramalarda) Kapasite artışından kaynaklanan 15 dakikalık bir yoğunluk dönemi yaşandı ve istenilen görüşmeler gerçekleşemedi. Daha sonra durum normale döndü. Bundan sonraki süreçte ihtiyaçlarımıza uygun olarak durumu tekrar ele alıyoruz. Benzer sıkıntıları yaşamamak adına gereken adımları atmaya devam edeceğiz.”

Related Posts

Japon uzay aracı Ay’a neden çakıldı?

Japon uzay şirketi ispace, bu ay başında Ay’a iniş yapmaya çalışırken yüzeye çakılan Resilience adlı iniş aracının neden başarısız olduğunu açıkladı. Şirketin 24 Haziran’da yaptığı açıklamaya göre, aracın lazerli mesafe ölçüm sistemi (LRF) arızalandı. Bu da aracın doğru yükseklik verisi alamamasına ve frenleme sürecinin bozulmasına yol açtı.

Kapı kilidi arızası Ford’u harekete geçirdi: Popüler modelin üretimi durdu

Ford, elektrikli SUV modeli Mustang Mach-E’nin dünya genelindeki satışlarını geçici olarak durdurma kararı aldı. Bu karar, araçların kapı kilit sistemindeki önemli bir arızanın tespit edilmesinin ardından alındı. 2021-2025 yılları arasında üretilen 300.000’den fazla Mustang Mach-E’nin bu hatadan etkilenme riski bulunuyor.

Nintendo Switch’e iOS yüklendi! Sonuç hüsran

Bir kişi iOS işletim sistemini Nintendo Switch’te çalıştırmayı denedi.

Kullanıcılar şikayetçi: Instagram hesabınız her an kapatılabilir

Yapay zekâ temelli otomatik moderasyon sistemlerinden kaynaklanan hatalar sebebiyle her an Instagram hesabınız kapatılabilir.

Hobbit dişlerindeki çukurlar insanlık tarihine ışık tutabilir

Bilim insanları, bazı eski insan türlerinin diş minesinde görülen ilginç çukur kümelerinin, aslında genetik bir özellik olabileceğini keşfetti. Bu çukurlar, insan soy ağacındaki gizli bağlantıları ortaya çıkarabilir.

Sürücüsüz taksi hizmeti sunmak için tasarlanan Cybercab sergilendi

Tesla tarafından geliştirilen ve kullanıcılara sürücüsüz taksi hizmeti sunacak Cybercab, Paris’te düzenlenen VivaTech 2025 etkinliğinde görücüye çıktı.