Alman Enerji Devi Türkiye’de Yatırım Yapıyor: Yeni Fabrika ile Yüzlerce İstihdam Sağlanacak
Türkiye’nin rüzgar enerjisi alanındaki öncüsü olan İzmir, önemli bir yatırım haberiyle gündeme geliyor. Alman rüzgar türbini üretiminde lider konumda bulunan ENERCON, Bergama’da 50 milyon avro yatırımla yeni bir fabrika kuracağını duyurdu. Bu tesis, hem Türkiye hem de Avrupa pazarları için hayati bir tedarik merkezi olma özelliği taşıyor. İlk etapta 700 kişiye doğrudan istihdam sağlaması beklenen fabrikanın, ilerleyen süreçte 1000’in üzerinde istihdam yaratması hedefleniyor. Tesisin bu yılın son çeyreğinde faaliyete geçmesi planlanıyor. ENERCON Operasyondan Sorumlu Başkanı Heiko Juritz, lansman toplantısında yaptığı konuşmada Türkiye’ye olan güvenlerini vurgulayarak, “30 yılı aşkın bir süredir faaliyet gösterdiğimiz Türkiye’de yerelleşme stratejimizi kararlılıkla sürdürüyoruz. Yeni teknolojimiz olan…